Range Rover Velar Forum banner

Hoe verwijder je de achterlichtbalk op de achterklep?

12K views 7 replies 6 participants last post by  J0cielriver  
#1 ·
Ik heb het gedaan. Ik liet 'haar' in mijn auto rijden en prompt reed ze hem achteruit tegen een paal, waardoor de lichtbalk over de achterklep beschadigd raakte. Ik vroeg haar of het piepgeluid van de parkeersensoren verraadde dat er iets achter de auto stond, maar ze hield vol dat de paal achter de auto tevoorschijn sprong, dat hij zelfmoordneigingen had en overreden wilde worden. :lol: :lol: :lol: Hoe dan ook, ik heb een vervangende lichtbalk gevonden - je weet wel, het stuk met RANGE ROVER op het zwarte plastic op de achterklep - maar voordat ik probeer de sierlijsten van de achterklep te scheuren, wilde ik vragen - is dat de juiste manier om bij de schroeven en clips te komen? Proost!

#2 ·
Verwijder de achterklepblinde:

Maak de clips los, koppel de elektrische connector van de binnenverlichting los, verwijder het achterkleppaneel:

Koppel de 3 elektrische connectoren los, verwijder de 5 moeren:

Verwijder de 2 doppen:

Verwijder de 4 bouten:

Verwijder de achterlichteenheid (waarschuwing: klus voor twee personen om schade aan de auto te voorkomen):

Inspecteer alle sierclips, vervang ze indien beschadigd.

Attachments

#6 ·
Verwijder de achterklepblinde: View attachment 3167

Maak de clips los, koppel de elektrische connector van de binnenverlichting los, verwijder het achterkleppaneel: View attachment 3166

Koppel de 3 elektrische connectoren los, verwijder de 5 moeren: View attachment 3164

Verwijder de 2 doppen: View attachment 3165

Verwijder de 4 bouten: View attachment 3163

Verwijder de achterlichtassemblage (waarschuwing: klus voor twee personen om schade aan de auto te voorkomen): View attachment 3168

Bedankt, dit was erg nuttig. Kunt u mij laten weten waar deze afbeeldingen vandaan komen? Het zou goed zijn om toegang te hebben tot het werkplaatshandboek voor de Velar. Komt het van de Haynes Autofix Velar 2017 Land Rover RANGE ROVER VELAR Haynes Repair Manuals & Guides ?

#5 ·
fatmanz said:
Verwijder de achterklepblinde:

Maak de clips los, koppel de elektrische connector van de interieurverlichting los, verwijder het achterklepaneel:

Koppel de 3 elektrische connectoren los, verwijder de 5 moeren:

Verwijder de 2 doppen:

Verwijder de 4 bouten:

Verwijder de achterlichtassemblage (waarschuwing: klus voor twee personen om schade aan de auto te voorkomen):