Range Rover Velar Forum banner

Als je de Velar nooit hebt gekocht...

1.1K views 6 replies 5 participants last post by  Elansear  
#1 ·
Op zoek naar opties voor een verandering over een jaar of zo.

#2 ·
Waar ben je naar op zoek in de nieuwe motor?

Wil je iets vol dure elektronica dat niet gerepareerd kan worden tijdens de volgende pandemie? :(
Ga je racen in de bochten?
Heb je een grote (numeriek) familie?
Heb je twee voertuigen waarbij deze een cruiser zou zijn en niet de dagelijkse shopper?

Ik heb afgelopen oktober een P460e SE RRS gekocht.
Is het zo veel beter dan de Velar? Nee.
Is het sportiever en leuker dan een F-Pace Jag? Nee.
Is het beter dan de sportievere (nep) SUV/Off-roaders X5 en vergelijkbaar? Ik betwijfel het. Waarschijnlijk erg vergelijkbaar.
Is het een magische tapijtrit? In tegenstelling tot recensenten die JLR vleien, nee. Vrij stevig. Ja, het is lucht.

Maar vind ik het leuker dan de anderen? Nou, aangezien ik geen Aston-Martin of Ferrari kon betalen, ja.
Het hybride gedrag en die I6 3.0 benzine zijn subliem. EV/ICE-omschakeling? Welke omschakeling?
En als hybride zal ik niet lijden onder de dieselproblemen, aangezien mijn gebruikelijke dagelijkse gebruik slechts een paar kilometer is.

RRS Moans: pop-out handgrepen en geen bedieningsknoppen en -knoppen; dit is bijna net zo gevaarlijk als het gebruik van een mobiele telefoon. Gimmick.
En zoals de 'Car Wizard' zei bij het repareren van een Lexus infotainment scherm; "Zesduizend dollar alleen al om de ventilatorsnelheid op te voeren". Gekke, bloedende accountants.
Verdomd dure hoofdbatterij ~ÂŁ22k momenteel voor de vorige RRS hybride.

Maar als je iets wilt dat geen raceauto is, maar wel onstuitbaar en comfortabel, overweeg dan een Defender.
Ik zou graag een Defender 90 (of een Suzuki Jimny) willen toevoegen.

Helaas is het parkeren van een van deze grote voertuigen (excl. Jimny) een nachtmerrie.
Paniek:-
Oh nee, een of andere klootzak heeft zijn deur op mijn ÂŁ100k Range Rover geopend.
Oh nee, de ruimtes zijn te klein.

Al met al denk ik dat ik een gereviseerde Mercedes uit de jaren 90 ga halen :)

#3 ·
Bedankt voor de gedetailleerde reactie, voorafgaand aan de Velar bezat ik een Cupra Formentor. We hebben ook een GT Line S Sportage van ongeveer 6 maanden oud die mijn vrouw gebruikt.

Ik heb naar een Audi RSQ3 gekeken.

Om eerlijk te zijn, ik weet niet wat ik wil.

#4 ·
Neem hem dan mee voor een schandelijk lange testrit.

Kun je iemand meenemen om je op het goede spoor te houden? Snap je wat ik bedoel? :)
(Ik ging mee als 'stem van de rede' met een vriend die een Honda-fan was. Hij nodigde me niet meer uit en kocht een Mazda!!).

Top Gear en WhatCar? zijn een beetje kritisch, maar misschien hebben ze een vooringenomenheid.
Hoe dan ook, het is jouw keuze, negeer alle anderen, tenzij er een paar addertjes onder het gras zitten op basis van echte ervaring.

Het is een van de dingen waar de mode van SUV's de dienst uitmaakt (ik gruwel van die zin, een Jimny is geen 'Sport' en nauwelijks 'Utility', maar ik vind ze leuk).

Mijn volgende voertuig zou wel eens een sedan kunnen zijn. Betere handling.
Verleid door Mercedes.

#5 ·
Ik had een Mercedes S-klasse AMG executive, heb mijn v6 3 ltr F Pace s ervoor ingeruild (grootste fout die ik ooit heb gemaakt) voor de Velar! zal nooit meer een Merc kopen!

#6 ·
Ik heb een aantal auto's gehad van Vauxhall, Lexus, Volvo en Mercedes om er maar een paar te noemen; mijn auto voor de Velar was echter een Porsche Macan S uit 2019. De Macan is een fantastische auto voor de bestuurder (vooral waar ik woon in het Lake District). Ik denk niet dat er een "sport" SUV is die zich kan meten met zijn snelheid en griezelige vermogen om bochten te nemen zoals hij doet.

Hoewel ik de Macan mis voor de korte/snelle ritten, mis ik zeker niet de "Porsche-belasting". De goedgekeurde garantie is verzekerd, die stelt dat alle onderhoud moet worden gedaan door een goedgekeurd Porsche-centrum (gebruik van onafhankelijken zal waarschijnlijk de garantie ongeldig maken).
De Velar P400 HSE – voor mij biedt de Velar een compleet andere rijervaring, de aanwezigheid van de Velar op de weg en de moeiteloze manier waarop hij vorderingen maakt op de "A-wegen" van Cumbria is een genot en aanzienlijk comfortabeler voor mijn vrouw! Het is ook best fijn om wat "moderne" technologie te hebben die node ontbrak in de Macan.

Mijn persoonlijke mening over vergelijkbare auto's:

Mercedes GLE/GLC – Mercedes lijkt zijn auto's te vermarkten voor een andere generatie, veel bling en goedkoop plastic interieur, wat betreft het lakwerk had een sinaasappel minder "sinaasappelhuid" dan de gloednieuwe GLE die ik bekeek. Mijn oude CLS uit 2012 is dag en nacht vergeleken met de nieuwe Mercedes-aanbiedingen.

BMW – fantastische motoren maar nooit echt mee opgeschoten, de 5-serie die ik in de jaren 90 had was waarschijnlijk de slechtste auto (standvastige Vauxhall Caviller 2.0TDI) die ik ooit heb gehad, dit werd gecementeerd door de deurklink die "afviel" in de hand van de vrouw toen ze hem afzette voor een APK.

Volvo – technologie briljant op de T8, de adaptieve cruise control is fantastisch maar de auto is een beetje saai.
Lexus – RX450h wederom briljant in wat hij doet maar geen echt plezier in het rijden, fantastisch op de snelwegen maar aangezien het me 1,5 uur kost om op de snelweg te komen, wilde ik iets wat wat meer boeiend was... betreed de Macan!

Al met al ben ik enorm blij met de Velar en hoop ik veel "probleemloos" te kunnen rijden..