Range Rover Velar Forum banner
21 - 29 of 29 Posts
djmodifyd said:
dat van mij deed dit ook. De dealer heeft uiteindelijk de batterij vervangen, omdat de code die het voertuig als reden gaf voor het uitschakelen van de start/stop-functie "lage hoofdaccuspanning" was. Sindsdien werkt het zoals ontworpen, plus het voertuig blijft VEEL langer uit dan toen ik het voertuig voor het eerst kocht.
Er is een Topix-bulletin dat aanbeveelt de batterij te vervangen als de automatische stop/start niet functioneerde, dus misschien draagt een partij suboptimale batterijen bij aan het probleem. Eerlijk gezegd heb ik echter geen problemen gehad met slechte batterijprestaties, behalve dit.

Ik denk dat ik een vergelijkbaar probleem heb.

Sinds de laatste update (fase 4) werkt het volgens mij niet goed. Ik herinner me dat de auto voor fase 4 constant stopte... (in verschillende modi, ECO, Comfort, met airco AAN en UIT), en nu lijkt het alsof het nooit werkt.

Vorige maand heb ik de auto een paar dagen (5-6) niet gebruikt omdat ik op vakantie was... en toen ik hem weer wilde gebruiken (na een week), kreeg ik een waarschuwing met de tekst "lage batterij". Toen heb ik hem gebruikt en de waarschuwing verdween. Sindsdien... heb ik deze waarschuwing niet meer gehad, maar de auto stop/start lijkt niet te werken.

Kan iemand helpen? Moet ik het aan mijn dealer melden? Wat is het bulletinnummer?

Bedankt

De mijne heeft de hele zomer niet gewerkt - ik nam aan dat het kwam door de extra belasting van de airco, maar het leek anders te zijn. Ik ben in FL en we gebruiken altijd de airco. Ik hoop dat ik de bug heb en dat er geen remedie is.

Omdat het veel te veel werk is om elke keer op de uit-knop te drukken als ik de Velar 😀 start, ben ik het toevallig met een paar anderen eens - Beste bug ooit!

De mijne was de afgelopen maanden ook gestopt met werken - heb hem vandaag naar de dealer gebracht toen ze de winterbanden op de auto wisselden en ze hebben de batterij vervangen en nu werkt hij weer....

Mijn Auto Stop/Start werkt prima, maar wanneer geactiveerd, veroorzaakt het dat de Hill Assist niet meer werkt.

Blijkbaar is er een probleem met de koppelomvormer in de versnellingsbak. Hij verliest vermogen wanneer u uw voet van de rem haalt om de Auto Stop/Start-functie te activeren, maar dit resulteert erin dat de Hill Assist niet werkt en het voertuig achteruit rolt totdat de motor start en naar voren trekt.

Heeft iemand anders dit probleem of heeft het ervaren?

De mijne is er ook mee gestopt, het eerste wat ik deed als ik in de auto stapte, was hem uitzetten, dus dat heeft me in ieder geval die moeite bespaard.

Had laatst een waarschuwing voor een bijna lege batterij, dus het zou me niet verbazen als die twee met elkaar te maken hebben - het zou ook overeenkomen met een batterijwissel die het probleem oplost.

Misschien koop ik een batterijtester en kijk ik wat hij zegt.

De mijne is de afgelopen jaar drie keer in de garage geweest voor deze fout. De eerste twee keer werd het toegeschreven aan een lege batterij, maar ze weigerden toe te geven dat het onder garantie defect was. Elke keer werkte het een paar dagen en gaf het er dan de brui aan. Vorige week resulteerde het derde bezoek in een gateway-software-update en tot nu toe is het blijven werken. Dus misschien is het gewoon een softwareprobleem?

21 - 29 of 29 Posts